VOŽNJA „NA REZERVI“ UNIŠTAVA AUTOMOBIL

Kada vam se upali žuta lampica na instrument tabli sa simbolom za gorivo, jasno je da morate svratiti na benzinsku pumpu i sipati gorivo. Međutim, veliki broj vozača odgađa to do zadnjeg trena, jer znaju da se „na rezervi“ mogu voziti još pedeset ili koji kilometar više. Radeći ovo očito nisu svjesni koliko štete nanose automobilu.

Rezerva se zove tako jer postoji razlog, a to je da zaista postoji rezerva goriva s kojom možete doći do prve benzinske pumpe ili voziti u krajnjoj nuždi. Ovo su ujedno i glavni razlozi zašto biste trebali ranije nasuti gorivo, a ne čekati paljenje signalne lampice. Vožnja „na rezervi“ najveći je problem kod starijih automobila. Tokom godina korištenja na dnu rezervoara skupi se dosta smeća, taloga i otpadnih tvari, koje su dospjele u gorivo ili rezervoar za gorivo. Prilikom vožnje s malim količinama goriva taj se talog pomiješa s gorivom, a dio otpadnih čestica, unatoč filteru goriva, dolazi u motor vozila.

Tako može doći do oštećenja sistema za ubrizgavanje goriva, pa čak i štete na cilindrima motora. Velik dio otpadnih čestica u talogu zaustavit će filter, ali zbog vožnje „na rezervi“ on će se začepiti, a auto će prestati raditi. Tada ćete imati dodatni trošak pri zamjeni filtera, a možete oštetiti i neke komponente motora. Pumpe goriva i dijelovi sistema za ubrizgavanje hlade se upravo gorivom koje transportuju, a dok rade „na prazno“ mogu se pregrijati, potpuno uništiti ili trajno oštetiti. To često znači popravke u iznosu nekoliko hiljada KM-ova.