Koliko dobro poznajete pravila kružnog toka?
Broj kružnih tokva raste. U dilemi ste kako se uključiti i isključiti iz kružnog toka? Ko ima pravo prvenstva prolaza, vozila koja se nalaze u vanjskoj ili unutrašnjoj traci? Svakodnevno smo izloženi opasnim situacijama upravo zbog nepoznavanja pravila kružnog toka, pa hajde da se malo podsjetimo.
Kružni tok može imati jednu ili više saobraćajnih traka.
Kružni tokovi s jednom saobraćajnom trakom – vozila koja se nalaze u kružnom toku imaju prednost u odnosu na vozila koja se uključuju u kružni tok.
Kružni tokovi s više saobraćajnih traka – važi isto pravilo, a to je da vozila koja se nalaze u kružnom toku imaju pravo prvenstva prolaza. Kretanje vozila unutar kružnog toka zavisi od vertikalne i horizontalne signalizacije, odnosno znakova.
Dok čekamo da se uključimo u kružni tok trebamo obratiti pažnju na vozila koja se već nalaze u kružnom toku. Često se dešava da vozilo koje se nalazi u unutrašnjoj traci, prelazi u vanjsku traku s namjerom izlaska iz kružnog toka. U tom trenutku drugo vozilo se uključuje u vanjsku traku i blokira vozilo koje namjerava izaći iz kružnog toka. Treba obratiti pažnju na namjeru vozača koji se isključuje iz kružnog toka. Pustit ćemo to vozilo da se isključi, pa onda možemo ući u kružni tok. Prilikom izlaska iz kružnog toka trebamo dati žmigavac kako bi i drugi vozači znali našu namjeru.
Neki kružni tokovi na ulasku imaju znak za prestrojavanje. Potrebno je odmah izabrati traku kojom ćemo se kretati ako se planiramo isključiti na određenom izlazu.
Neki vozači smatraju da se trebamo kretati vanjskom trakom ukoliko izlazimo na prvom ili drugom izlazu, a ukoliko izlazimo na trećem ili četvrtom izlazu, trebamo se kretati unutrašnjom trakom. Ako nema saobraćajnog znaka za prestrojavanje, nije pogrešno kretati se vanjskom trakom do trećeg ili četvrtog izlazaka, ali trebamo biti svjesni da upravo tako blokiramo ulazak drugih vozača u kružni tok.
Vozila koja se nalaze u vanjskoj traci imaju prednost u odnosu na vozila koja se nalaze u unutrašnjoj traci kružnog toka. Ako je gužva i ne možemo se prebaciti u vanjsku traku imamo dvije opcije, a to je da sačekamo u unutrašnjoj traci sve dok prestrojavanje ne bude moguće ili da napravimo još jedan puni krug.