Top 10 – najčešće greške u vožnji automobila

Kako vrijeme odmiče od časova obuke i prvih kilometara za volanom uz superviziju našeg instruktora, svako od nas na svoj način prilagođava vozilo načinu vožnje koji se nama čini najboljim i najugodnijim ali često činimo greške u vožnji. Međutim, često nismo ni svjesni koliko zapravo grešaka činimo u vožnji. U ovom članku ćemo spomenuti najčešće greške, pa se nadam da će biti od koristi svima koji se pronađu u njima. Držanje volana

Prisjetit ćemo se da nam je instructor vožnje na prvom času govorio o pravilnom držanju volana i spominjao položaj 9 i 3 kao orjentaciju na satu uz obavezno držanje volana sa obje ruke. Nažalost ovu pojavu ćemo primjetiti kod rijetkih vozača koji su svjesni koliko je bitan pravilan položaj ruku za brzu reakciju na nepredviđene situacije na putu. U današnje vrijeme kada mnogi vozači koriste smartphone u vožnji primjetit ćemo da ima slučajeva kada se volan drži jednom rukom ili čak voze bez držanja volana uz pomoć koljena jer je očigledno važniji odgovor na poruku od sigurnosti vozača i ostalih učesnika u saobraćaju. Ovdje će se većina pronaći, ali znajte da ovakav pristup znatno produžava vrijeme reakcije! Nepravilno podešeni retrovizori

Pravilno podešen retrovizor garancija je da ćete manevre promjene saobraćajne trake, prestrojavanja, zaobilaženja i preticanja te parkiranja raditi sigurnije i da ćete sa dobro podešenim retrovizorom umanjiti mrtvi ugao u koji nam se često skriju drugi automobile. Ovo je još važnija napomena za sve vozače koji nisu jedini koji koriste taj automobil kako bi izgjegli greške u vožnji, pa neka vam ne bude mrsko da svaki put kada je neko prije vas vozio automobil provjerite poziciju retrovizora prije nego pokrenete vozilo. Upotreba dugih svjetala prilikom magle

Upotrebom dugih svjetala u vrijeme smanjene vidljivosti samo ćemo pogoršati situaciju zbog gustoće zraka odnosno problema sa refleksijom svjetlosti od molekula vode koje se nalaze u zraku. Svajet je da u takvim situacijama koristimo svjetla za maglu ili ukoliko automobil ne posjeduje sjetla za maglu onda kratka svjetla. Nemojte zaboraviti da kada više ne bude magle isključimo svjetla za maglu jer ih je kažnjivo koristiti kada nisu ispunjeni uslovi za korištenje. Kočenje u krivini

Ove greške u vožnji najčešće čine vozači početnici koji nisu iskusili šta to znači kada zadnji kraj automobile počne da se zanosi u stranu. Naravno, u krivini se to dešava iz razloga što se pri kočenju težina automobile prenosi na prednji kraj vozila, a zadnji kraj ostaje lakši i pogodan za zanošenje usljed centrifugalne sile koja u krivinama djeluje na naš automobil. Neodržavanje propisane udaljenosti od vozila

Česta je pojava da vidimo kako vozač iza prednji kraj svog automobila približi zadnjem kraju automobila ispred, pa tako sam sebi smanjuje vrijeme i mogućnost reagovanja i manevrisanja u slučaju kada vozač automobila ispred prikoči. Njačešće to rade vozači koji se spremaju da izvrše radnju preticanja pa se usljed maksimalnog ubrazanja i nedovoljne preglednosti “zalijepe” za gepek i onda izbace automobil u drugu traku. Lekcija za ovakve pogreške najčešće skupo košta jer je u gotovo svakoj situaciji kriv vozač koji je udario u zadnji kraj drugi automobil, osim u situaciji kada nam vozač ispred oduzme prvenstvo.   Vožnja u nečijem tzv. mrtvom uglu

Nužno je da u situaciji kada mi vršimo radnju skretanja odnosno mijenjanja saobraćajne trake provjerimo pogledom preko ramena da li se slučajno nalazi automobil u mrtvom uglu koji ne vidimo na retrovizor. Takođe, savjetujem da i u situaciji kada se vi nalazite u istoj ravni sa zadnjim točkovima automobila pored vas obratite pažnju, jer postoji velika vjerovatnoća da vas neće vidjeti. Turiranje i vožnja hladnog motora u visokim obrtajima

Trebamo znati da prije nego počnemo turirati ili ubrzavati, a tek smo upalili automobil da je to štetno za naš automobil, jer je nužno da ulje u motoru dostigne radnu temperaturu. To je naš savjet kako bi vas vaš automobil duže služio, nemojte činiti ove greške u vožnji. Vožnja nizbrdo s pritisnutim kvačilom

Mnogi vozači u strahu da im se automobile ne ugasi, jer je to velika bruka i sramota, drže pritisnuto kvačilo i kada to nije potrebno, a pogotovo u vožnji nizbrdo. Iz toga proizilazi potreba za konstantnim kočenjem i pregrijavanjem odnosno brzog trošenja “mesa” na disk pločicama. Savjetujemo da automobil bude ubačen u brzinu, te da se iskoristi kočenje motorom uz korištenje kočinice po potrebi. Neravnomjerno kočenje

Neravnomjerno kočenje dovodi do nepredviđenih reakcija koje ugrožavaju sigurnost nas ali i drugih sudionika u saobraćaju, pa vam savjetujemo da pokušate predvidjeti situaciju i biti spremni na određene poteze drugih sudionika u saobraćaju. Ukoliko vidite psa pored puta, smanjite brzinu, držite dovoljno odstojanje od najbližeg automobila in a vrijeme se pripremite za eventualno kočenje. Preglasna muzika

Mnogi danas uživaju u pregasnoj muzici tokom vožnje automobila, međutim to nam automatski isključuje pomoć čula sluha pri vožnji automobila. Od svirena drugih automobila, vozova na pružnim prelazima, svirene hitne pomoći ili policije ali i situacija kada dođe do promjene zvuka našeg motora i sl. Glasna muzika ometa nas i smanjuje koncentraciju na dešavanja oko nas.

 

Izvor: www.uspori.ba