Osnovna pravila za zamjenu probušenih guma

Pucanje gume svakome se može dogoditi i u tom slučaju nema druge opcije nego se što prije zaustaviti i zamijeniti je. Prije nego što se to dogodi bilo bi dobro upoznati se sa vlastitim automobilom u smislu da poznajete kakvu rezervnu gumu imate i na koji se način mijenja. Naime, postoje automobili sa standardnom rezervnom gumom, sa rezervnom gumom smanjenih dimenzija, a mnogi novi automobile opremljeni su samo kitom za krpljenje gume.

U svakom slučaju, kod pucanja gume treba se što prije zaustaviti, ali vodite računa o tome da nađete što je moguće sigurnije mjesto na kojem ćete mijenjati gumu. Probajte se skloniti s ceste, ali ne na mehku površinu zbog dizalice koja mora podržavati težinu automobila. Ne zaboravite ni sigurnosnu opremu poput fluorescentnog prsluka, a obavezno postavite trokut na odgovarajućoj udaljenosti. Standardnu gumu najlakše je zamijeniti. Obavezno povucite ručnu kočnicu. Šarafe na točku prvo treba otpustiti, zatim podići auto na dizalicu, te odvrnuti šarafe i postaviti rezervnu gumu te ponovno stegnuti šarafe.

Kao i kod skidanja gume, šarafe do kraja zategnite kada je auto spušteno sa dizalice, tj. Kada je na tlu. Važno je namjestiti dizalicu u predviđene žlijebove na lijevoj ili desnoj, te prednjoj ili zadnjoj strani auta. Preporučuje se da isprobate postavljanje dizalice u predviđena mjesta i upoznate se sa alatom dostupnim u autu I prije same potrebe. Šarafe je najbolje otpustiti nogom jer tako imate veću silu kod otpuštanja istih.

Ako je vozilo opremljeno malom, rezervnom gumom, a probušili ste gumu na prednjoj osovini, obavezno premjestite gume tako da na pogonskoj i upravljajućoj osovini imate standardne dimenzije guma, a na zadnjem djelu vozila rezervnu. To zahtjeva dodatan posao, ali zbog sigurnosti upravljanja autom obavezno je.

Rezervna guma koja je uvijek manjih dimenzija, odnosno širine od onih na autu može se koristiti do brzine 80 km/h pa se obavezno pridržavajte predviđenog  ograničenja. Treća vrsta je kit za popravak koji uključuje kompresor i pjenu za krpanje gume.

Pročitajte I naučite kako sistem radi i prije nego vam bude potreban kako ne bi čitali uputstva na cesti ili u mraku. Kit za krpanje zahtjeva pravilnu montažu crijeva na ventil, utičnicu 12 V u autu koji tokom rada mora biti upaljen. Bez obzira koju vrstu rezervne gume imali, nakon postavljanja na auto posjetite najbližu vulkanizersku radionicu kako bi ponovno osposobili svoju orginalnu gumu. Dobro je u autu imati i zaštitne rukavice jer ćete tako nakon zamjene gume imati čiste ruke.

Postoje i automobili opremljeni gumama “Runflat” koje zbog posebno prilagođenog ruba možete  voziti i bez pritiska zraka u gumi, ali ne na duže relacije već otprilike stotinu kilometara. To je dovoljno za dolazak kući ili pronalazak specijalizirane radionice ili servisa. Nikada ne vozite s praznom gumom pa čak ni malom brzinom jer ćete rasjeći gumu u potpunosti i oštetiti felgu.
Iako se nekome može činiti teškim I komlikovanim, zamjena gume je ustvari vrlo jednostavna, pogotovo ako prije pucanja pročitate korisnički priručnik i upoznate kakvu rezervnu gumu zapravo imate.